Hyvä idea

Finnish
User avatar
mbman212
Posts: 3356
Joined: 15 Aug 2014 09:15
Donation rank:
Location: Tampere, Finland
Contact:

13 Jun 2017 10:14

Itse käytän tuosta vielä realistisempaa versiota, joka on toki yksityinen modi. Ja kyllä nuo täysperävaunu modit päivittyvät, sitten kun ne kääntöpisteet tulee.
#8 Forum Spammer

ETS2 v1.38.1.15, ProMods 2.5x, DLC content

12,50% explored
Driven km 67,200
2957 hours of ETS2

ATS v1.38x, DLC content

29,46% explored
Driven mi 19,000
271 hours of ATS

Image
Image
Image

User avatar
LoaderSaints
Posts: 1754
Joined: 31 Mar 2014 13:49
Location: Uusimaa, Finland
Contact:

15 Jun 2017 17:48

Kyllä se olisi tarkoitus päivittää, itse olen väsännyt B-junaa (B-linkki vaunu) jonka aion julkaista kun pivotit tulevat ETS2:n puolelle. Elitesquad Modzilla on nyt vähän kiirettä pitänyt että ehkä minun täytyy yrittää päivittää tuota Limetec täysperää sitten yksin. Eiköhän siihen jonkinlainen päivitys saada jossain vaiheessa ainakin. :)
Image
Image

SamiNordlund
Posts: 17
Joined: 17 Feb 2015 18:12
Location: Pori, Finland
Contact:

26 Jul 2017 17:57

LoaderSaints wrote:
15 Jun 2017 17:48
Kyllä se olisi tarkoitus päivittää, itse olen väsännyt B-junaa (B-linkki vaunu) jonka aion julkaista kun pivotit tulevat ETS2:n puolelle.
Onkos tuo B-juna julkinen modi? Voisin kokeilla kun tuplat pääsevät betavaiheen läpi. :-)

User avatar
mbman212
Posts: 3356
Joined: 15 Aug 2014 09:15
Donation rank:
Location: Tampere, Finland
Contact:

26 Jul 2017 20:22

Kyllä se tulee julkiseksi aikanaan. Tuo on vielä kuulemma hieman vaiheessa.

Mikäli englanninkieli taipuu, niin SCS foorumeilla o topicci aiheesta:
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=243401
#8 Forum Spammer

ETS2 v1.38.1.15, ProMods 2.5x, DLC content

12,50% explored
Driven km 67,200
2957 hours of ETS2

ATS v1.38x, DLC content

29,46% explored
Driven mi 19,000
271 hours of ATS

Image
Image
Image

User avatar
LoaderSaints
Posts: 1754
Joined: 31 Mar 2014 13:49
Location: Uusimaa, Finland
Contact:

29 Jul 2017 16:15

Juu kyllä siitä julkinen tulee. Pahoittelen myöhäistä vastausta. :P
Image

///Miksu
Posts: 76
Joined: 30 May 2015 09:05

30 Jul 2017 10:04

No nyt. Empä olisi uskonut että ne täysperät vielä tulevat.
ETS2 ajelut olleet siitä asti kokonaan jäissä kun promods alkoi vaatimaan ranska dlc:tä mutta nythän se on pakko ostaa.
Kamala homma vain päivittää kaikki oleelliset modit ajantaselle.

Pieni onnistuminen oli kuitenkin jo se että sain siirrettyä koko pelin pois c asemalta tilaa viemästä. Nyt voi rauhassa latailla modeja 8-)

Jos joku muu tuskailee saman tilaongelman kanssa niin tässä ohje jota itse noudatin:
You can use the -homedir command line option to direct the ETS2 to any folder. The folder does not need to already exist, it will be created if necessary.

For example (this goes in the launch options edit box, quotes are required):
-nointro -homedir "D:\Documents\Euro Truck Simulator 2 Promods"

In Steam go to: ETS2 -> Properties -> General -> Set Launch Options

The folder you specify will be created if necessary. The folder does not need to be a "...\users\<user>\" folder, it can be any folder on any disk partition. A folder "Euro Truck Simulator 2" will be created inside the folder named by the -homedir command, that folder will contain everything that would have been in a standard ETS2 folder (in the Documents folder) on the C drive. The standard folder on the C drive can be copied to your new location (to replace any files that may be there) to copy over your current profile and savegames and the original standard folder on the C drive can be deleted.

So...
Put the -homedir command in the launch options.
Run the game, this starts a new game, create a (dummy) profile and so on.
Quit the game.
Find the new ETS2 folder. From the example above:
D:\Documents\Euro Truck Simulator 2 Promods -> Euro Truck Simulator 2
Copy your standard ETS2 folder and all its contents to the new ETS2 folder overwriting existing files.
Run the game again, you should now see your current savegames.

It might be best to make a backup of the original standard ETS2 folder. If you were to remove the -homedir command the game would automatically recreate the standard folder on the C drive but of course it would have none of your current progress in it.

edit: hieman ikävästi vain pitänee aloittaa koko peli täysin alusta kun on niin solmussa ettei vanhalla profiililla edes käynnisty. Eikä kyllä mikään ihme kun välissä on esim promods ja rusmap deletoitu täysin.
Saisi nyt gigantti pikaisesti toimittaa koodin tuohon ranskaan niin voisi aloittaa uudelle profiililla. Ilman promods karttaa siinä ei ole mitään järkeä.

metpei
Posts: 629
Joined: 13 Dec 2016 14:33
Location: Tampere

30 Jul 2017 12:54

Myös documents kansion voi siirtää toiseen asemaan, etuna profiilit säilyy vaikka windows sekoilis ja parinkymmenen gigan kokoinen mods kansio ei vie tilaa c:stä. :) Klikkaa vain hiiren oikealla documents kansiota, sitten ominaisuudet ja sijainti.

ENNEN modien poistoa pitää muistaa myydä kaikki rekat, joihin modit vaikuttavat! Huomaathan että korvaavat (replacement) rekka modit sekä lisä (addons) modit voivat muokata myös kuskeille ostettuja rekkoja, jos olet yhtään customoinut niitä, joten kannattaa myydä myös ne! Häviät rahaa helposti 30-100k per rekka, mutta rahaahan tulee ovista ja ikkunoista tässä pelissä.
Lisää vanhat modit takaisin jos olet jo ehtinyt ne poistaa, sitten myy rekat.
Myös jos olet kokeillut pelin uudempaa versiota, et voi enää käyttää samaa profiilia pelin vanhassa versiossa. Yritä palauttaa vanhat modit tai uudemmat päivitetyt modit, käynnistä peli ja myy rekat heti, älä yritä pelata.
Vinkkinä myös että päivitysten jälkeen älä lisää yhtään rekkoihin liittyvää modia heti vaan osta kuskeille ensin uudet monsterit ja sitten vasta modit peliin ja omat rekat!

Peli tekee myös varmuuskopiot profiileista joka päivityksen yhteydessä ja ne löytyvät your documents\ETS2 kansiosta nimettynä päivityksen mukaan, voit palauttaa edellisen tai vielä vanhemman profiilin tyhjentämällä ensin nykyisen profiilit kansion (otitko varmuuskopion?!?) ja kopioimalla esim. "profiles(1.17.1s).bak" kansion sisällön tilalle.

Myöskin voit aloittaa pelaamisen uudessa versiossa vaikka heti, lisäät vain kartta dlct sitä mukaa kuin saat ne ja voit lisätä sitten kartta modeja myös halutessasi. Aloitus kaupungillahan ei ole mitään merkitystä, kun voit siirtää itsesi mihin talliin tahansa, ei vaikuta mihinkään pelissä.
Image

///Miksu
Posts: 76
Joined: 30 May 2015 09:05

30 Jul 2017 16:03

Olisi tuo modien järkevä poisto pitänyt tehdä jo kauan sitten. En edes ole aivan varma mikä promods versio minulla on viimeksi ollut käytössä jolla pelin olen käynnistänyt.
Varmaan myös usea modi on myös niin vanhentunut ettei peli niidenkään takia käynnisty.
Varmaankin helpointa vain aloittaa koko peli alusta.

edit: taitaapa olla niin että viimeksi olen ets2 ajellut käyttäen versiota v1.26.x ja promods v2.12.
Viimesin toimiva versio ilman ranskan dlc:tä.

Pienen huijauksen sallin tässä kohtaa ja latasin netistä suht järkevän tallennustiedosto.
1 000 000 rahaa valmiina, taso 37 mutta ei muuta. Saa ostaa alkuun heti oman auton.
Peliä kun en ole todella pitkään aikaan pelannut niin kysympä että onko tässä jo mahdollista vaihtaa oma ns kotitalli? Aikaisemmin ei ollut.

metpei
Posts: 629
Joined: 13 Dec 2016 14:33
Location: Tampere

30 Jul 2017 17:31

No, helpostippa luovut profiileistasi, mutta onhan se tietysti hienoa aloitaa uudestaankin ja nyt ilman PM, steam saavutukset ovat helposti konkarin saatavilla.
PM 2.17 ei ehkä kannattaisi ladata, jossei ole nopeaa nettiä, koska PM 2.18 on kohta saatavilla ja toimii pelin v1.28.

Kotitallihan on on se missä itse olet ja voit vaihtaa vaikka joka keikan välissä, kuten jo sanoinkin. ;)
Paina vaan G ja drivers, olet ylimpänä, sitten vain move. Samoin rekat, tosin kuskeilla ajossa olevia ei voi heti vaihtaa, keikan jälkeen vasta eli jos kuskilla on 24h keikkaa jäljellä niin peli kelaa ajan (kuten "nukkuessasi") ja vaihto on valmis.

Edit: toisten profiileita en haluaisi vaan ottaisin start money modin ja experience modin ja muokkaisin ne järkeväksi. Näin olen tehnyt monia testiprofiileita, joilla pääsen ostamaan rekan heti ja testaamaan modia ja varsinkin modien yhteensopivuutta ja tarvittaessa deletoida jos korruptoituu, näin säästän pääprofiilini erroreilta.
Image

User avatar
mbman212
Posts: 3356
Joined: 15 Aug 2014 09:15
Donation rank:
Location: Tampere, Finland
Contact:

18 Aug 2017 10:10

Tosiaan kerrottakoon nyt täälläkin, että 2.18 päivitys on ulkona, voitte ladata sen tutusta paikkaa. Myös firma-ja kärrypaketti sekä hyttikrääsä paketti on päivitetty yhteensopiviksi.
#8 Forum Spammer

ETS2 v1.38.1.15, ProMods 2.5x, DLC content

12,50% explored
Driven km 67,200
2957 hours of ETS2

ATS v1.38x, DLC content

29,46% explored
Driven mi 19,000
271 hours of ATS

Image
Image
Image



Post Reply

Return to “Suomi”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 4 guests