hoe maak je een map met europe map mbd? van de map editor.

Dutch
Post Reply
User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

03 Apr 2015 13:02

ik snap niet hoe je plaatsen kan maken met de map editor europe map mbd. ik wil graag een balkan kaart maken. maar eerst moet ik dit begrijpen. dus kan iemand me helpen met me probleem?

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

03 Apr 2015 13:05

pardon het moet alleen europe zijn. map moet daar niet achter. pardon. xd

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

03 Apr 2015 15:08

Kan iemand me helpen met me probleem aub...

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

03 Apr 2015 15:56

. ik heb op vele sites gekeken maar het is me nog niet echt duidelijk geworden hoe je plaatsen kan maken met europe edit. borden etc lukt me gwn niet. misschien kan iemand me helpen ofzo. of misschien herkent iemand dit.

User avatar
Jan Verschueren
Posts: 1860
Joined: 17 Aug 2013 21:11
Donation rank:
Location: Linkeroever, Antwerpen

03 Apr 2015 16:28

Heb je Nico z'n filmpje al bekeken? -staat ergens gelinkt in Off Topic.
"You know you've played too much ETS2 when..." :lol: :P

"Bad cop" forum moderator, if required.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

03 Apr 2015 20:02

nou ik kan nog steeds niks vinden geen video's geen info etc... kan iemand het gewoon uitleggen? ik word er niet goed van ik ben nu al 6 weken bezig om de map editor op orde te krijgen. dus help!

User avatar
Jan Verschueren
Posts: 1860
Joined: 17 Aug 2013 21:11
Donation rank:
Location: Linkeroever, Antwerpen

03 Apr 2015 21:28

; bekijk ook de geschreven tutorial die gelinkt staat in de beschrijving.

Komt uit deze topic: http://www.promods.net/viewtopic.php?f=9&t=1326, die ook nog meer advies, tips&tricks, alsook vaak voorkomende problemen bevat. Sommige info is een beetje achterhaald (de editor is beter geworden en de files worden nu anders georganiseerd), maar de werkwijze is, zo ver ik weet, nog altijd hetzelfde.
"You know you've played too much ETS2 when..." :lol: :P

"Bad cop" forum moderator, if required.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

03 Apr 2015 21:47

maar ik bedoel als je een map wilt maken van Israel of Griekenland. dan heb je borden nodig van dat land en wegen en een beetje realistische structuur. ik wil plaatsen maken van dat land en ik weet niet hoe dat moet. ik weet gewoon niet hoe je landen kan maken met de map editor die niet bij ets2 zitten. en van die filmpjes word ik niet wijzer.met alle respect hoor. als iemand het kan uitleggen hoe je dat moet doen met de map editor zou ik dat zeer fijn vinden. en ik heb alles al geprobeerd. moet licenties hebben voor mappen ofzo? xD.

User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

03 Apr 2015 22:15

Rustig, rustig, rustig! Je loopt te hard van stapel en je neemt gelijk te veel hooi op je vork. De map editor zelf is al moeilijk genoeg voor een beginner!

Voor borden en andere objecten moet je veel buiten de map editor doen met andere programma's (tekstverwerkers, modelleeringssoftware, enzovoorts). Dit vergt veel (en complex!) werk en er zijn maar weinig mensen die dit kunnen; je moet goed codestructuren kunnen doorzien als je met de DEF-bestanden wil werken, je moet een goed gevoel voor geometrie en textuur hebben voor modelleering en bovenal moet je snappen hoe de ETS2-bestandstructuur werkt. Voor een beginnend mapper gaat dit al heel snel duizelen.

Ik raad je TEN ZEERSTE aan om eerst maar eens de basis onder de knie te krijgen: de map editor zelf. Leg eens wat wegen aan, plaats wat objecten, probeer je map überhaupt eens op te slaan en te laden, kortom: krijg de map editor gewoon in de vingers. En dit is voor velen al moeilijk genoeg, een flink deel van ons team incluis. Er is maar een klein deel van het team dat meer kan met modden dan enkel de map editor.

Maar als je te veel tegelijk en te snel wilt, dan zal je het nooit leren. Kleine stappen, hak het probleem op in behapbare stukjes zodat je uiteindelijk wel snapt wat je aan het doen bent.

Groeten,
MandelSoft
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.

sven_engelen
Posts: 589
Joined: 21 Feb 2014 11:42
Location: Venlo/Arnhem

05 Apr 2015 23:26

^^ Wijze woorden maarten! Dan kan ik er nog los bijvoegen: Het duurde voor mij heel erg lang voordat ik het mappen onder de knie kreeg en er zijn nu nog een paar dingen die ik niet weet. Tenslotte: Leer het langzaam en goed aan en doe het niet te snel. Probeer ook niet te snel je map af te raffelen want dan wordt het lelijk. Ik doe ongeveer 2 dagen over een hele stad. Moet je nagaan dat ik dus bijna een maand doe over een kilometer of 50 (in the dutch map) dus doe het vooral rustig en probeer dingen niet te snel af te krijgen anders krijg je iets als TSM



Post Reply

Return to “Nederlands”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 3 guests