hoe maak je een map met europe map mbd? van de map editor.

Dutch
User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

05 Apr 2015 23:43

sven_engelen wrote:Ik doe ongeveer 2 dagen over een hele stad.
Twee dagen maar? Ik doe al bij elkaar een week over Zwolle en nog is het niet af! (Goed, het is drie weken af en aan, maar toch, vergeet niet dat ik intussen anderen help en dat ik ook nog een hele zooi assets maak). Ik deed samen met Nico drie weken over Stockholm en Basel was verbazingwekkend genoeg in anderhalve week af. Maar twee dagen is wel wat snel...

Dit geeft overigens wel weer hoeveel tijd je kwijt bent aan mappen.
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

06 Apr 2015 09:33

ik ben nu al 1,5 maand bezig met mappen. en wil dan ook graag weten hoe je extra plaatsen kan maken met de map editor. dus leg het effe gewoon en beetje uit gewoon met een samenvatting ofzo iets. ik wil gewoon lingewaard maken met de map editor dus help me gewoon even aub mandelsoft. lingewaard is een gemeente onder arnhem.

User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

06 Apr 2015 13:14

*zucht!* dit voelt wel heel erg als handje vasthouden. Dit begint mij langzamerhand ook op de zenuwen te werken...

Lees je überhaupt wel de links die we sturen of de posts die we maken goed door? KLEINE STAPJES!
Veel van de vragen zijn al op de volgende manier te beantwoorden:
- Zoek naar tutorials met Google of zoek ze op YouTube. Vooral in het Engels is er genoeg materiaal beschikbaar.
- Pak eens de bestanden van SCS uit. SCS legt uit op de officiële ETS2 website uit hoe dat moet en levert zelfs een programma om dat te doen.
- Zelf nadenken, experimenteren, gewoon maar wat doen, aan de knoppen draaien en kijken wat er gebeurd.

Je moet als modder enigzins zelfstandig zijn, anders blijf je maar doormodderen zonder iets te bereiken. Wacht niet op antwoord, maar probeer intussen zelf echt actief te zoeken. Daar hameren we immers al de hele tijd op. Veel kan je leren door het gewoon te doen of door actief zelf te gaan zoeken naar antwoord.

Het definiëren van steden gebeurd buiten het spel in de DEF-bestanden. Kijk eens hoe SCS dat doet; de bestanden die daarvoor verantwoordelijk zijn, hebben een voordehandliggende naam. Er zijn vrij veel dingen die buiten de map editor gebeuren en dat vergt een hele andere aanpak. Zorg er maar eerst voor dat je überhaupt iets hebt in de map waaraan je Lingewaard kan toewijzen. Ik herhaal: KLEINE STAPJES!

Groeten,
MandelSoft
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

06 Apr 2015 13:51

oke bedankt mandelsoft. ik ga nu eerst effe weer rijden met promods 1.91 en daarna ga ik weer kijken naar de map editor. maar ik wil altijd te snel en dat is mij probleem. daarom ga ik het nu echt rustig aanpakken. dus eerst wegen aanleggen en dat soort zaken eerst en uiteindelijk wil ik dus Lingewaard maken en regio didam maar dat doe ik pas over 2 maanden ofzo eerst de basis dingen maar onder de knie krijgen. groeten Xdddlol oftwel bas. XD

sven_engelen
Posts: 589
Joined: 21 Feb 2014 11:42
Location: Venlo/Arnhem

06 Apr 2015 19:07

MandelSoft wrote:
sven_engelen wrote:Ik doe ongeveer 2 dagen over een hele stad.
Twee dagen maar? Ik doe al bij elkaar een week over Zwolle en nog is het niet af! (Goed, het is drie weken af en aan, maar toch, vergeet niet dat ik intussen anderen help en dat ik ook nog een hele zooi assets maak). Ik deed samen met Nico drie weken over Stockholm en Basel was verbazingwekkend genoeg in anderhalve week af. Maar twee dagen is wel wat snel...

Dit geeft overigens wel weer hoeveel tijd je kwijt bent aan mappen.
Ik ben nu bezig met Amersfoort sinds gisteren. Het is nu voor 30% af en ik ga vrijdag pas weer verder. Tilburg deed ik in totaal 4 dagen over met fatsoeneren van wegen en bedrijven enzovoorts. Dus 2 dagen valt in mijn geval wel mee

User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

06 Apr 2015 19:14

Wat toevallig! Ik heb zojuist knooppunt Hoevelaken geïmplementeerd in ProMods:

Image

(Beetje copy-pasta, maar het past nu wel)
Nu het landschap nog.
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.

sven_engelen
Posts: 589
Joined: 21 Feb 2014 11:42
Location: Venlo/Arnhem

08 Apr 2015 08:38

Hahaha die heb ik ook al af!

Image
Image
Image
Image

Ik moet ook nog wat landscapen maar het is nu al netjes :D

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

08 Apr 2015 14:47

ik heb een probleem met saven in de map editor. als ik wil saven loopt me laptop helemaal vast. please help

sven_engelen
Posts: 589
Joined: 21 Feb 2014 11:42
Location: Venlo/Arnhem

08 Apr 2015 15:44

Zolang de game niet crasht is het een kwestie van wachten. Des te groter de map des te langer het saven duurt ;)

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

08 Apr 2015 16:14

Maar het probleem is dat me laptop altijd crasht met het opslaan.. wat kan ik er aan doen?



Post Reply

Return to “Nederlands”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 0 guests