Uitbreidingen Nederland

Dutch
TruckingDutchman010
Posts: 240
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

26 Jan 2021 11:25

Goedemorgen,

Ik weet niet wanneer deze vraag voor het laatst gesteld is (kon het in elk geval niet vinden), maar ik was gewoon even benieuwd of er op het moment nog uitbreidingen / verbeteringen in de planning staan voor Nederland in ProMods.

Als ik zo vrij mag zijn, een paar ideetjes:

Verbindingen tussen bestaande steden verbeteren:
- A15 doortrekken tussen knp. Ridderkerk en Valburg (A50)
- A2 tussen Amsterdam (knp. Amstel) en Eindhoven (knp. Ekkersweijer), via knp. Oudenrijn (A12) en Deil (A15)
- A12 doortrekken tussen knp. Grijsoord en knp. Oudenrijn
- A28 doortrekken tussen knp. Hoevelaken en knp. Lunetten (A12) (i.v.m. ruimte geen knp. Rijnsweerd en A27)

(A12/A20 tussen Utrecht en Rotterdam zal ik niet vragen, omdat dit me lastig lijkt in te passen, aangezien de Beneluxtunnel is samengetrokken met de Ketheltunnel / A4 Midden-Delfland.)

Nieuwe plaatsen:
- Langs de A12 tussen knp. Oudenrijn en Lunetten de plaats Utrecht, in de vorm van bedrijventerrein Kanaleneiland of Laagraven (waar er ruimte is)
- Maasvlakte (A15 een klein stukje doortrekken na afslag Europoort - Engeland) naar de ECT Euromax containerterminal en wellicht nog één of ander bedrijf met chemische goedjes. :D

En stiekem hoop ik ook nog steeds op een fatsoenlijke ongelijkvloerse aansluiting voor Amsterdam aan de A10-west, in plaats van het vanilla T-kruispunt van nu.

Dat zou mijn verlanglijstje zijn op dit moment. Uiteraard is het aan de bouwers om te beslissen, aangezien zij ook iets beter kunnen beoordelen waar er nog ruimte is in het krappe Nederland, maar ik was wel even benieuwd of er alweer iets in de pijplijn zit, aangezien Nederlandse uitbreidingen alweer even geleden zijn.

User avatar
ScuL
Founder
Posts: 10596
Joined: 31 Jul 2013 23:51
Location: Auckland, New Zealand

01 Feb 2021 03:46

Voor vrijwel al het bovenstaande is simpelweg geen ruimte op de kaart (open de map editor eens voor de grap dan kun je het van boven bekijken).

Wat in de toekomst wellicht gaat komen is een rebuild van Groningen en van Amsterdam, want dat is wel noodzakelijk. Verder past er helaas niet veel bij
I am Image Dutch living in Image New Zealand and I speak Image EN Image DE Image SE Image FR
Image

TruckingDutchman010
Posts: 240
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

03 Feb 2021 12:14

Dat is waar, er is te weinig ruimte voor het hele lijstje. Maar volgens mij zijn er een paar dingen die er wel in passen. Als ik zo naar de map kijk, zou je wellicht nog wel iets van Utrecht erin kunnen doen. Dan denk ik voornamelijk scenery met een afslag met één of twee bedrijfjes eraan (vergelijkbaar met Veldhoven-Zuid). Er ligt nu één groot gapend zwart gat in het midden van Nederland, daar liggen denk ik nog wel een paar mogelijkheden. Iets wat ik heel erg mis, is de A2 tussen Amsterdam en Eindhoven, vooral omdat de A2 vanuit Luik er wel ligt en de verbindingsweg op Ekkersweijer richting Amsterdam ligt ook al klaar. Nu moet je best ingewikkeld doen (A2-A50-A12-A50-A1, of A2-A58-A16-A15-A4) om in Amsterdam te komen en daarbij kun je de A2 gerust de ruggengraat noemen van het Nederlandse snelwegennet. Als je dan bij Utrecht de A2, de A12 en de A28 bij elkaar laat komen in twee compacte knooppunten (Oudenrijn en een samentrekking van Lunetten / Rijnsweerd), dan heb je volgens mij die ruimte prima benut. Dan zou je als sluitstukje ook het stukje A12 Grijsoord-Lunetten meteen kunnen invullen.

Iets onder Utrecht zou je dan misschien nog de A15 Ridderkerk - Deil kunnen doen, om Rotterdam met de A2 (en zo beter met Utrecht en Arnhem) te verbinden, maar ik kan me voorstellen dat dat net iets te krap wordt dan, omdat je dan misschien al te dicht op Ekkersweijer en de A58 zit. Maar het zou qua ruimte toch wel kunnen, als ik er zo naar kijk. Ik zag met de free cam dat er al een kruising van twee ongebruikte snelwegen ligt, moet dat Deil voorstellen?

Maar zou het zoals in onderstaande afbeelding niet kunnen passen?
ets2_20210203_173641_00.png
ets2_20210203_173641_00.png (346.29 KiB) Viewed 9254 times

User avatar
Volleybal4life
Moderator
Posts: 7804
Joined: 01 Jun 2014 15:49
Donation rank:
Location: Reeuwijk, South Holland, The Netherlands
Contact:

03 Feb 2021 20:53

Heb je ook in de map editor zelf gekeken of en hoe dit gaat passen? De in-game map geeft geen goed beeld over hoe verschrikkelijk veel ruimte wegen eigenlijk innemen in de game.

Je moet namelijk ook rekening houden met de omgeving van de weg waar je op rijdt, vergezichten, en het onzichtbaar maken van onderdelen die je niet wilt zien. Zoals bijvoorbeeld knpt Ridderkerk vanaf knpt Oudenrijn.

Dat grote gapende gat waar je op doelt, is helemaal zo groot en gapent niet ;) En met het oog op een toekomstige rebuild van Amsterdam, past daar al helemaal geen realistich ogent Utrecht EN A2 EN A28 EN A12 in.
Spamming the forum since June 2014
Weekly driving vids

Some say, I'm addicted to ETS2. But then I say. No, it's ProMods, it's a way of life.
No. 3 forum spammer!

You want a game map?
You get a game map! (ETS2 (WIP))
You get a game map! (ATS (WIP))

TruckingDutchman010
Posts: 240
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

04 Feb 2021 01:04

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, Volleybal4life. Ik wil het niet beter weten of zo hoor, ik ben slechts een gebruiker en geen bouwer. Maar ik was even benieuwd of er nog wat in de pijplijn zat voor Nederland en daarbij liet ik even mijn fantasie de vrije loop. Waarbij ik wel moet zeggen dat de A2 wel één van de belangrijkste wegen van het land is, dus jammer is het wel. Maar de rebuild van Amsterdam en Groningen vind ik al prachtig om te horen dat dat er wellicht aankomt. :D De A7 kan ook wel een facelift gebruiken, die ziet er nog helemaal vanilla uit. En wellicht dat de bestaande provinciale wegen in Drenthe en Overijssel nog een wat echter en Nederlandser uiterlijk kunnen krijgen. Maar in elk geval mooi om te horen dat er nog plannen zijn!

Voor België zie ik nog een interessante mogelijkheid voor de stad Charleroi, de E42 inclusief aansluiting ligt er al en de bestaande N5 zou een stukje doorgetrokken kunnen worden naar het zuiden. In Charleroi zitten nog grote staalbedrijven, wat interessant voor het spel zou kunnen zijn. Dat is denk ik ook een stuk realistischer qua ruimte etc. De N5 zou dan eventueel na Charleroi verder door kunnen lopen naar Frankrijk en daar kunnen aantakken op de bestaande N-weg Liège - Reims.

Maar de keuze is aan de bouwers uiteraard. :)

User avatar
Volleybal4life
Moderator
Posts: 7804
Joined: 01 Jun 2014 15:49
Donation rank:
Location: Reeuwijk, South Holland, The Netherlands
Contact:

04 Feb 2021 06:57

Wij vinden het ook jammer om niet 'meer Nederland' te kunnen maken. Nederland, en België evengoed, zijn gewoon kleine landen met veel belangrijke wegen en bedrijventerreinen.
Maar ja, omdat de landen zo klein zijn, kunnen we niet alles invoegen. De beperkende factor is de 1:19 schaal van de game, helaas.
Spamming the forum since June 2014
Weekly driving vids

Some say, I'm addicted to ETS2. But then I say. No, it's ProMods, it's a way of life.
No. 3 forum spammer!

You want a game map?
You get a game map! (ETS2 (WIP))
You get a game map! (ATS (WIP))

arthurvince.gilhuys
Posts: 3
Joined: 01 Apr 2014 20:08
Donation rank:
Location: Leiden, Netherlands
Contact:

30 Mar 2021 14:48

Of download Tregion 0.2 https://ets2.tregion.net/

TruckingDutchman010
Posts: 240
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

30 Mar 2021 16:18

Tregion is zeker een leuk en veelbelovend project, maar het is geen alternatief voor ProMods Nederland, om de simpele reden dat het een standalone-map is, het is geen onderdeel van een grote Europese map. En dat is het Nederland van ProMods wel. Tregion is op een schaal 1:2 gebouwd en dat geeft een compleet andere spelervaring. De map richt zich dan ook op regionaal goederentransport.

By the way, terug naar ProMods, ik kwam er laatst met behulp van de free cam achter dat er ten zuidwesten van Rotterdam al hele delen van de N57 in Zeeland zijn gebouwd en zelfs de Oosterscheldekering is er al. Er is zelfs een optreden op de Brouwersdam met muziek van BLØF. :lol: Gaat dit wellicht nog eens verder afgebouwd worden?

User avatar
ScuL
Founder
Posts: 10596
Joined: 31 Jul 2013 23:51
Location: Auckland, New Zealand

30 Mar 2021 22:59

Dat gebied is ooit begonnen door ex-developer M95 en nadat hij ProMods heeft verlaten is niemand er mee verder gegaan
I am Image Dutch living in Image New Zealand and I speak Image EN Image DE Image SE Image FR
Image

TruckingDutchman010
Posts: 240
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

31 Mar 2021 10:01

Jammer! Hopelijk voelt iemand zich nog eens geroepen om dit stuk te voltooien, want wat er 'in ruwbouw' al ligt, ziet er veelbelovend uit. Maar wat ik eigenlijk veel belangrijker vind, is dat Noord-Nederland (met name de A7 en de provinciale weg in Drenthe en Overijssel) eens wordt herbouwd. Deze weg is nog helemaal vanilla uit de basismap. En, hoewel de Afsluitdijk wel aardig is, die ouwe SCS-meuk ziet er echt niet uit anno 2021, met alle respect. :lol: In het echt vind ik de route over de Afsluitdijk geweldig, maar in de ETS-ProMods-wereld rijd ik toch echt veel liever via Hoevelaken naar Grunn dan via de A7. ;)



Post Reply

Return to “Nederlands”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 5 guests