Uitbreidingen Nederland

Dutch
Scorpiors
Posts: 103
Joined: 16 Mar 2021 14:37
Location: Dronten

23 Apr 2021 17:16

ScuL wrote:
23 Apr 2021 12:33
Dat komt voornamelijk omdat je in Duitsland achter heuvels kunt schuilen en Nederland vlak is. De zichtlijnen van de horizon nemen veel meer ruimte in beslag. Het gaat niet alleen om de weg maar ook om het landschap eromheen. In principe is het zo dat als je in de oostelijke hoek van Rotterdam rijdt je praktisch al in Utrecht zit, dus er is geen ruimte voor het landschap ertussen.
A ja, daar zit wel iets in idd. Maar goed, zou net als bij amersfoort, een drivethrue of driveby als optie zijn voor utrecht?
Dan zou het toch niet z'n probleem zijn? Of wel? ;)
I Play euro truck simulator for fun, and I find the game and promods very cool! I love it!!!
And Uses promods sinds 1.35.

User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

23 Apr 2021 20:03

Zelfs dat is moeilijk in te passen. Al helemaal omdat het rond Utrecht stikt van ruimteverslindende knooppunten. Er is sowieso in het algemeen bar weinig ruimte in de Benelux om ook maar iets te bouwen...
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.

Scorpiors
Posts: 103
Joined: 16 Mar 2021 14:37
Location: Dronten

24 Apr 2021 19:01

Wel jammer dan eigenlijk. Dacht misschien is dat een moeie oplossing.
Maar wat nie gaat , gaat niet!
Last edited by Volleybal4life on 25 Apr 2021 21:44, edited 1 time in total.
Reason: Please do not quote the post directly above yours.
I Play euro truck simulator for fun, and I find the game and promods very cool! I love it!!!
And Uses promods sinds 1.35.

Scorpiors
Posts: 103
Joined: 16 Mar 2021 14:37
Location: Dronten

29 Apr 2021 16:28

Wat ik ook erg jammer vind is dat flevoland veel te klein is, om bv de A6 van knooppunt muiderberg door te trekken tot aan joure!
En dan steden als Almere, lelystad en emmeloord te realiseren, echt jammer had leuk geweest!
I Play euro truck simulator for fun, and I find the game and promods very cool! I love it!!!
And Uses promods sinds 1.35.

TruckingDutchman010
Posts: 240
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

30 Apr 2021 16:11

Ik snap precies wat je bedoelt, ScuL, maar wat je in Duitsland met heuvels bereikt, gebeurt toch in vlakke gebieden als in Nederland ook met behulp van elementen die het zicht op de horizon ontnemen, zoals bomen? Bijvoorbeeld op de A67 als je van Venlo afkomt, rijd je al binnen een paar tellen parallel aan de Geldropseweg in Eindhoven (waar de DAF zit), maar op de A67 zie je daar niets van, daar denk je gewoon dat je ergens bij Asten rijdt. Ook liggen de A1 tussen Amersfoort en Apeldoorn en de A28 richting Zwolle zowat naast elkaar op de map, maar je ziet er niets van. Dus dat biedt in algemene zin wel mogelijkheden.

Verder valt het me ook op dat, als ik met de devcam rondvlieg, bepaalde gebieden onzichtbaar worden als je er van een bepaalde plek naartoe kijkt. Een heel duidelijk voorbeeld daarvan is de plek waar je de oversteek van Puttgarden naar Rødby maakt. Als je met de devcam van Puttgarden naar Rødby vliegt, verschijnt op een gegeven moment plotseling uit het niet de haven van Rødby. Als je dan achterom kijkt, is de haven van Puttgarden spoorloos verdwenen. Op die manier worden gebieden aan het zicht onttrokken die je eigenlijk niet mag kunnen zien, omdat ze in de map te dichtbij liggen. Zou het bijvoorbeeld ook mogelijk kunnen zijn om op die manier Utrecht aan het zicht te onttrekken als je in Rotterdam rijdt, maar wel zichtbaar te laten zijn als je via de A12 of de A2 aan komt rijden? Of werkt deze techniek alleen bij zeeën?

User avatar
ScuL
Founder
Posts: 10596
Joined: 31 Jul 2013 23:51
Location: Auckland, New Zealand

03 May 2021 05:02

Ja dat werkt met "cutplanes". Dat is makkelijker op het water dan op het land inderdaad omdat je op water bijna geen horizon hebt. Het is wel mogelijk om daardoor "dekor" wat dichter op elkaar te bouwen maar zoals gezegd is Nederland vlak en die weilanden aan de horizon vereisen dus veel ruimte in de breedte
I am Image Dutch living in Image New Zealand and I speak Image EN Image DE Image SE Image FR
Image

TruckingDutchman010
Posts: 240
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

04 Aug 2021 15:07

Ik heb een klein verzoekje, als ik zo vrij mag zijn... Zouden op de Moerdijkbrug in de A16 ten zuiden van Rotterdam misschien die belachelijk hoge railingen kunnen worden verwijderd en worden vervangen door een normale brugrailing zoals in het echt? Zoals de brug nu is vormgegeven (overblijfsel uit de vanilla basismap), wordt je al het zicht opzij ontnomen als je over de brug rijdt, terwijl je in het echt een prachtig uitzicht hebt over het Hollands Diep. Dat uitzicht is in de map ook aanwezig, alleen wordt het nu aan het oog onttrokken. Je ziet er nu alleen wat van vóórdat je de brug op rijdt. Ik weet niet of het makkelijk is om de vormgeving van de brug aan te passen, maar ik zou het wel een waardevolle verbetering vinden!

User avatar
ScuL
Founder
Posts: 10596
Joined: 31 Jul 2013 23:51
Location: Auckland, New Zealand

06 Aug 2021 00:06

Ik heb even gekeken, het is een railing model en dat zou in principe te vervangen moeten zijn
I am Image Dutch living in Image New Zealand and I speak Image EN Image DE Image SE Image FR
Image

rudike6
Posts: 1
Joined: 23 Jul 2021 17:34

18 May 2023 21:41

Beetje laat, maar ik kom toch even reageren:

Ik zag de tip van Tregion 0.2
Die mod wordt niet meer bijgewerkt, geen nieuwe steden meer toegevoegd en de site is offline gehaald. 0.2 is nergens meer verkrijgbaar.

Dat is dus geen mogelijkheid meer (voor nu👀)

Ik ben aan het proberen een bijgewerkte versie voor 1.47 te maken (van 0.2 want ik heb die wel).



Post Reply

Return to “Nederlands”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 23 guests