Hoe maak je en map met de map editor en hoe sla je op?

Dutch
User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

26 May 2015 20:11

en hoe maak je nieuwe steden in de map editor? Bijvoorbeeld marseille of trondheim. ja hoe moet het..

User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

26 May 2015 22:07

Ho ho ho, niet te snel. Zorg jij maar eerst voor dat je überhaupt iets kan mappen (en opslaan en laden).

Nieuwe steden maken is moeilijker, omdat je hiervoor DEFs moet bewerken. Als je de basis van ETS2 modden nog niet snapt, raad ik je af om hier nu mee te beginnen met dit aspect.
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.

User avatar
ScuL
Founder
Posts: 10606
Joined: 31 Jul 2013 23:51
Location: Auckland, New Zealand

27 May 2015 02:54

Jan Verschueren wrote:Even vermelden dat voor het zippen de compressie mehtode op "store" ("opslag" in het nederlands?) moet staan, want je mag geen compressie toepassen als ik het goed begrepen heb.
Dat was voorheen inderdaad het geval maar dat hoeft niet meer sinds een paar patches geleden..
I am Image Dutch living in Image New Zealand and I speak Image EN Image DE Image SE Image FR
Image

M95
Posts: 299
Joined: 06 Aug 2013 10:34

29 May 2015 13:26

ScuL wrote:
Jan Verschueren wrote:Even vermelden dat voor het zippen de compressie mehtode op "store" ("opslag" in het nederlands?) moet staan, want je mag geen compressie toepassen als ik het goed begrepen heb.
Dat was voorheen inderdaad het geval maar dat hoeft niet meer sinds een paar patches geleden..
Betekent dit ook dat het opslaan en laden sneller zal gaan, en dat het SCS bestand (in mijn geval mijn wip-file) een stuk kleiner wordt? Ik doe het nu nog op de traditionele manier om te voorkomen dat de compressie problemen gaat veroorzaken.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

29 May 2015 13:32

Hoe moet je eigenlijk werken met google maps in de map editor ofzo? ik zie het mensen doen.

User avatar
Nico
Founder
Posts: 3534
Joined: 01 Aug 2013 09:40
Donation rank:
Location: Apeldoorn, Gelderland

29 May 2015 14:37

FYI:

De compressie moest store zijn in oude SCS games aangezien een archived bestand niet geladen kon worden. Bij ETS2 kan dat nu wel dus raad ik dat ook aan. Scheelt aanzienlijk opslag, geen idee in hoeverre het "langzamer" zal zijn.
Am I developing at the moment?
Image
STDS, ETS2, ATS Beta Tester
Main Developer of ProMods and Moderator.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

29 May 2015 14:44

Nico maar welk progamma is het waar je met google maps kan mappen?

User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

29 May 2015 20:08

Je kan niet met Google Maps mappen. Dat gebruik je in je internet-browser ernaast om te kijken hoe het in het echt is. Gewoon een kwestie van wisselen tussen je browser en de editor.
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

29 May 2015 20:24

Maar hoe maken jullie dan de steden? hoe moet het? Ik ben inmiddels al 4a5 maanden bezig om steden te maken maar geen resultaat. Hoe moet het?

User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

29 May 2015 20:53

Die vraag kan je op twee manieren lezen:
- Steden als in abstracte objecten die naar steden refereren. Deze objecten zijn gedefiniëerd in de DEF bestanden. Zoek deze bestanden op in de SCS archieven (kijk vooral in de submap: \def\city\) en kijk hoe dit in elkaar steekt. Als je de basissyntax van de def-bestanden eenmaal door hebt (volgt al snel uit pure logica en het lezen van Engelse teksten), dan is het niet eens zo heel moeilijk.
- Steden als in landschappen, gebouwen en wegen op de map. Dat is een kwestie van heel veel werk en alles op de juiste plaats te zetten. Dit is grotendeels op gevoel en het kost weken om een stad te bouwen. Kijk eerst naar andere steden op de map en zie hoe men het daar heeft klaargespeeld. Daar kan je al een hoop van leren.
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.



Post Reply

Return to “Nederlands”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 2 guests