Vraagje over ETS2 1.50

Dutch
Post Reply
TruckingDutchman010
Posts: 243
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

20 May 2024 19:54

Hallo,

Ik hoor geruchten dat vanaf versie 1.50 van ETS2 het spel zwaarder wordt en dat je dus een krachtigere pc nodig hebt dan voor alle versies tot nu toe. Is dit waar, of klopt daar niks van?

RustyNail-1
Posts: 5
Joined: 09 Nov 2022 14:42
Location: Netherlands

20 May 2024 20:31

Hallo TruckingDutchman; Hmm..nou ja, hoe krachtiger, hoe beter, natuurlijk, maar of het per sé nodig is.... ik denk wel dat je spel langer moet laden, met minder werkgeheugen. Ik heb een krachtige machine, en mét Promods en plusminus 500 mods, laadt ik ongeveer 10 minuten. Ik kan wel aanraden om een nieuw profiel te maken, vóórdat je naar 1.50 upload, of schakel bij je(of één profiel) álle mods uit, update dán naar 1.50, want met alle mods, start 1.50 niet eens op. Dus ik zou wel aanraden alle mods eruit (niet wég-weg, maar uitschakelen)dán naar 1.50 met nieuw profiel, en dan -in Godsnaam maar weer- opnieuw beginnen. Vervolgens mod- voor mod weer erbij zetten, en kijken wat gebeurd. Ik heb voorzichtigheidshalve mijn andere profielen niet verwijderd, zo kan ik altijd nog terug naar 1.49 als het me niet bevalt

TruckingDutchman010
Posts: 243
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

20 May 2024 23:14

Hoi RustyNail-1, maar zeg je hiermee dat dat bij de update naar 1.50 anders is dan bij eerdere updates? Ik begreep dat het spel vanaf 1.50 op een nieuwe engine draait, dus vandaar de vraag. Ik doe gelukkig niet aan 500 mods, dat is me te veel gedoe. Ik heb hoofdzakelijk ProMods + ME + TGS, daarnaast RusMap, SibirMap, één van de season mods van Grimes naar keuze, een economy mod en verder een mod met wat simpele instellingen zoals de datum in het spel (t.b.v. de dag-nachtcyclus) en ik doe altijd pas de update naar een nieuwe versie als van al deze mods een nieuwe versie is gemaakt (behalve degene die geen nieuwe versie nodig hebben) en dan update ik alles tegelijkertijd. Ik speel tot nu toe op iets dat niet bepaald krachtig te noemen is, namelijk een laptop. Ik ben hierdoor gewend aan een lagere en tevens behoorlijk variabele fps, maar meestal is die voor mij acceptabel genoeg om het spel probleemloos te spelen. Maar ik ben nu een beetje bang dat een nieuwe graphics engine in de game betekent dat het voor mij misschien wel eens fini kan zijn. Ik wilde vroeg of laat nog eens een krachtigere pc gaan aanschaffen, maar tot die tijd moet ik het doen met wat ik heb en tot nu toe had ik daar geen enkel probleem mee. Ik hoop dat dat nog even zo blijft.

RustyNail-1
Posts: 5
Joined: 09 Nov 2022 14:42
Location: Netherlands

21 May 2024 15:50

Hallo TruckingDutchman; Wat betreft de nieuwe update schijnen ze inderdaad het een en ander aan de engine te hebben gedaan; al weet ikzelf niet precies wát. Het zijn -volgens ons- voornamelijk grafische instellingen, voor het beeld enzo. Samen met de zoon van mijn vriendin hebben we gekeken naar de verschillen, veel zien we niet. Oke: wat duidelijkere profiel van banden, verkeersborden misschien iets beter leesbaar, en bij een donker dashboard zien we de details iets beter. Voor de rest reikt mijn pc-kennis ook niet, haha...Zoonlief wél, die heeft mijn pc (en de zijne) dan ook gebouwd. Ik heb een GTX 3010- vloeistofgekoelde videokaart, hij de 3060; en een flinke dot RAM-geheugen, we kregen mét mods 1.50 niet aan de gang; tijden het laden crashten we al. Zowel ETS, als ATS. Dus gingen we terug naar 1.49.Nu hebben we voor beide games maar een nieuw profiel aangemaakt, TOEN pas weer naar 1.50, dus zonder mods. Floep, daar was-ie. Maar ik zat met beide games met m'n levels rond de 80, dus ik vond het zonde om die weg te gooien. Mochten er nou toch nog veel problemen blijven komen, kan ik altijd terug naar 1.49. Op dit moment speel ik weer 1.50,en zet ik er regelmatig een paar mods bij, die niet ge-updated hoeven worden, of die bijgewerkt zijn. Tot nog toe gaat dat prima, alles start ook ook "koud" dus na langer niet gebruiken gewoon op. Het is ons wel een raadsel, waarom hij het hele "mod-pakket" niet pakt, wat bij eerdere updates dus wél ging.
Ik heb dan weliswaar veel mods, maar daarbij moet je denken aan voornamelijk technische verbeteringen; ik schakel graag manual,met een pook, dus ik heb verschillende versnellingsbakken, motorenpakketten enzovoort. Ik ga zelden hoger dan 450 pk, dus Serieuze mods wel te verstaan; 10.000 litertanks, 1000pk en dat soort flauwekul is voor de kids. Ik ben een ouwe zak dus ik heb ook oude trucks, voor zover ze als mod te krijgen zijn (DAF 2800, Volvo F88, F10-12, oude Renaults, Saviem, Berliet,) waar ik als knulletje nog in het echt mee heb zitten sturen..hihi...Verder wat mooie skins, kleuren dus van bekende firma's, en ook drie voor mij speciaal gemaakte mods van firma's waar ikzelf bij gereden heb.

Maar ik denk, Trucking Dutchman, dat het eigenlijk gewoon een kwestie van proberen blijft... Meer kan ik er niet van maken, hou me maar eens op de hoogte hierzo :) En pakt-ie 1.50 niet meer, dan ga je terug naar 1.49, want dat ging prima toch? Enkel je kan dan die World of Trucks Events niet meer mee doen, dat gaat alleen met 1.50. Ik moet er ook nog aan beginnen, hihi, heb net pas me eigen tweedehands Volvo'tje gekocht, en ze sturen me maar niet richting Zwitserland hahaha....

Ik zou zeggen collega, hou me op de hoogte, en je Truckie op de weg, de goede kant boven, en tussen de lijntjes,, we horen het wel;) hoi-hoiii:)

RustyNail-1
Posts: 5
Joined: 09 Nov 2022 14:42
Location: Netherlands

22 May 2024 11:28

Halli-hallo TruckingDutchman; Ik nog even: Ik ben de hele rommel terug aan het zetten naar 1.49. Tenminste ETS. Mijn tip: doe dat ook maar.... Voor 1.50 heb je een zo'n zelfde machine nodig, als ze bij de FBI, of de NASA gebruiken.... dan ben je qua geld een villa verder.... Ik heb hier voor 1500 Euri's of meer aan spul staan, in 4 jaar tijd bij mekaar geschrompeld, hihi; vanmorgen om 9.30u aangezet, om 12u liep het nog niet...Mod erbij...niks.. mod eruit...vast.....andere mod erin crash....mod er weer uit... vastloper....weg met de rommel....terug naar 1.49, en daar blijf ik....het is jammer, maar het is niet anders...arme mensen met weinig centjes (zoals ik..)of kinderen met beginners-pc-tjes....
Slechte zet van SCS....Zoon van vriendin gaat ze mailen. Gaat ook via Facebook mede-slachtoffers zoeken, die dan mee "ondertekenen" ofzo, hoe die dat doet weet ik ook niet, maar dan bij SCS eens aankaarten, dat dat zo niet kan. Mensen geven golven geld uit, en het werkt maar half, of niet....Ze veranderen daar dingen, die wel leuk zijn, maar niet belangrijk. Ik bedoel, tuintjes, bloemetjes, planten en bomen zijn mooi en leuk, maar moet ik onderweg de blaadjes kunnen tellen? Ze moeten zich meer druk maken om landen, steden, tank-en garagemogelijkheden, motorgeluiden laad-en losplaatsen(sta ik nou werkelijk met een koelwagen staal te laden?, of met een dieplader plantenmest?)maar goed...we horen het wel weer..:)
groetjes the old Rusty Nail ;)

TruckingDutchman010
Posts: 243
Joined: 27 Dec 2020 21:37
Donation rank:

22 May 2024 18:38

Hoi RustyNail-1,

Bedankt voor je uitgebreide antwoorden. Dat is wel heel zuur dat je alles terug moet zetten. Ik heb zelf nog niet naar 1.50 ge-updated, omdat ProMods en andere mods nog niet bijgewerkt zijn voor 1.50. En spelen zonder ProMods is voor mij een absolute no-go. Vandaar dat ik hier vast een beetje vooruit vraag, zonder zelf de update te hebben gedaan. Jij hebt aan je voorlaatste bericht te zien een stuk krachtigere pc dan ik, dus ik vraag me eerlijk gezegd wel af of de problemen bij jou echt puur aan versie 1.50 liggen. Of komt het doordat je mods gebruikt die (nog) niet compatible zijn met 1.50? Ik denk dat als het aan 1.50 zou liggen op een gemiddelde game-pc, dat het forum hier dan binnen de kortste keren helemaal vol zou lopen, want weliswaar zullen niet veel mensen het spel zoals ik slechts op een laptop met integrated GPU spelen, maar ik denk ook dat weinig mensen het duurste van het duurste in hun huis hebben staan (zeg maar model FBI of NASA ;) ). Wellicht kunnen de developers van ProMods hier iets over zeggen.

RustyNail-1
Posts: 5
Joined: 09 Nov 2022 14:42
Location: Netherlands

22 May 2024 22:42

Haaa die TruckingDutchman;

Mjaa ik had alleen de mods overgezet, die tot nog toe bijgewerkt waren, of niet hoeven te worden. De mods met de "grijze punt" dus, de rode doen het uiteraard niet (meer), totdat de mod-bouwer hem bijgewerkt heeft. Dan zou je er dus vanuit kunnen gaan, dat ze zouden werken. Het gebeurde bij 1.49, of eerdere update soms wel dat ze niet werkten, ondanks groen of grijs, maar dan gooide ik ze er compleet uit, want dan zit er bij de mod iets verkeerd, of de bouwer heeft iets overzien. Goed, bij 1.49 heb ik met 4 profielen zo'n 500 mods, maar bij 1.50, had ik er op het laats nog geen 20 in....Da's dus eigenlijk "niks"zou je zeggen..Maar als ik een paar skin-mods (kleuren voor de vrachtwagens red) erin zet, die gebruiken écht bijna niks aan geheugen, of dinges waar de pc hard voor moet werken, dan ga je er vanuit, dat ie dat wel kan hebben...niet, dus... ik heb het geprobeerd met trucks, die van supergoede mod-bouwers afkomen (Dotec- zijn Mercedessen Actros MP-2 en3) al 2 of drie updates overleefd, deze ook netjes bijgewerkt voor 1.50, hij klapt gewoon dicht.... Zijn Cargo- oplegger doet het daarentegen dan weer wél....Mijn Iveco Turbostar, van een Duitse modbouwer (Ralph84) zijn een pakket van 5 of 6 mods, die je precies op volgorde moet laden - hij doet een screenshot van de laadvolgorde erbij- netjes bijgewerkt voor 1.50, nada.....je geloofd het toch zelf niet...:)
Nou ben ik toch eens reuze benieuwd, als we over een paar weken onze ouwe trouwe Promods weer kunnen binnenhalen, wat of er dán gebeurd...Met de Great Steppe, en het Middle East krijg je zo'n stuk of 8 mods...
Heb ik het nog niet over jouw Sibir.....
Ik hou mijn hart vast..... :)

Ik denk inderdaad, dat de jongens van Promods daar nu dan ook tegenaan aan het lopen zijn, dat het mede daarom zo lang duurt, voordat ze Promods weer kunnen uitrollen. Volgens mij moeten hun ook hun hele basis gaan veranderen, om het spul fatsoenlijk aan de gang te krijgen; zij kunnen zich niet veroorloven, dat het niet werkt, want dan kunnen ze binnen een paar maanden de tent sluiten, denk ik..

Je moet zó rekenen: Promods is ooit ontstaan, door een paar kaartbouwers, die bij SCS "met enige oneenigheid" weg zijn gelopen, en voor hun eigen zijn begonnen. Tot op een bepaalde hoogte doen ze wel "iets of wat" samen, maar het blijven "concurrenten" zeg maar.



Post Reply

Return to “Nederlands”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 1 guest