ik heb een concept plan voor ets2.

Dutch
User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

27 May 2015 20:25

ik ben van plan om een noord Europa map te maken en dan voornamelijk in de landen Zweden en in Noorwegen flink te werken. ik wil een map maken zonder dat ik echt in actie moet komen. ik wil graag dat mensen meehelpen aan mijn map.
dit is het concept plan van de map:
Dit is ons concept plan:
Nederland: Leeuwarden ,Aalten, Huissen, Arnhem, Zwolle,Eindhoven,Maastricht,Nijmegen,Den bosch,apeldoorn.Venray,Venlo,Valkenswaard,weert,Helmond,Roe-rmond,sittard:
België Maasmechelen,Genk,Spa,St Vith,Arlon,Antwerpen,Charleroi,Leuven,Eupen,Namen,Dinant,Gent,Brugge,Oostende,en Kortijk,
Luxemburg:Wolz,Biekerech
Noorwegen Lillehamer Hamer
Zweden Gavle Borlange
{ik moest het snel in elkaar maken maar dit zijn de vier belangrijkste plaatsen waarmee ik de komende weken aan de slag gaan in Scandinavie}
dit is voor de eerste 5 edities van de map. er volgen later ook meer dorpen. maar dit is ons concept voor tot versie 5.0.
Last edited by xdddlol on 30 May 2015 15:02, edited 2 times in total.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

27 May 2015 20:33

en ik wil het laten samenwerken met kleinere maps. maar eerst moet ik mensen zoeken.

Almighty
Posts: 1258
Joined: 25 Aug 2013 11:59
Donation rank:
Location: Wijhe

27 May 2015 21:08

Leuk concepts, moet nog wel wat door ontwikkeld worden :)

Graag ook op het dubbel posten letten, ik heb je er al eerder een waarschuwing geven en nog doe je het.
Happy trucking!

sven_engelen
Posts: 589
Joined: 21 Feb 2014 11:42
Location: Venlo/Arnhem

27 May 2015 22:11

Ik zou zeggen: open de editor en klungel er wat aan! Onthoud: Het mappen duurt LANG! Dus heb zoals altijd geduld :D

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Succes ;)

User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

27 May 2015 22:14

1. Het conceptplan is veel te vaag. Ik mis concrete informatie over het wat je precies gaat doen en hoe je alles gaat doen.
2.Je hebt nog niets gemaakt. Je hebt al zelfs nog steeds problemen met de basisvaardigheden van de editor! Ik zou dat maar eerst onder de knie krijgen voordat je zo'n groot project onderneemt
3. Heb je enig idee hoeveel werk je idee gaat vergen? Dit klinkt als een meerjarenplan.
4. "ik wil een map maken zonder dat ik echt in actie moet komen". Sorry jong, maar daar ga je het niet mee redden, vooral als andere mensen er aan mee moeten werken. Als je iemand vraagt om mee te werken aan je project maar jij voert zelf geen drol uit, klinkt dat aanbod dan overtuigend?
5. Ooit van "The Dutch Map" voor ETS2 gehoord? Is dit niet gewoon hetzelfde idee in wezen? Dit lijkt alsof je het wiel opnieuw probeert uit te vinden...

Kortom ik zie HEEL VEEL kanttekeningen hier.
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

28 May 2015 05:48

Nee nee ik wil natuurlijk wel mee helpen maar ik wil me meer op het onderhoud van de website en de Facebook pagina gaan richten. Maar de plaatsen voor de eerste release heb ik nog niet echt maar denk aan plaatsen als Genk Luik Eupen voor België en voor Luxemburg sowieso wat dorpjes. En voor Nederland meer zuidelijk en midden Nederland. Dus is het nu duidelijk?

User avatar
Volleybal4life
Moderator
Posts: 7811
Joined: 01 Jun 2014 15:49
Donation rank:
Location: Reeuwijk, South Holland, The Netherlands
Contact:

28 May 2015 06:32

Nu lijkt het er meer op dat je zelf eigenlijk niets wilt doen aan de mod, maar wel met de eer wilt gaat strijken? Ik kan het mis hebben hoor, maar zo komt het nu op mij over..
Het lijkt mij handig als je een concept-map maakt zoals ProMods/The Dutch map doen, en ook alvast een begin ermee maakt. Zodat je toekomstige collega modders gemakkelijk kunnen inspringen en jij ze het modden en je plan kunt uitleggen.

Verder ben ik het nogsteeds met allevier de punten van MandelSoft eens. Je hebt nu alleen punt 1 een beetje beantwoord. Maar nogsteeds is het nogal vaag.
Spamming the forum since June 2014
Weekly driving vids

Some say, I'm addicted to ETS2. But then I say. No, it's ProMods, it's a way of life.
No. 3 forum spammer!

You want a game map?
You get a game map! (ETS2 (WIP))
You get a game map! (ATS (WIP))

M95
Posts: 299
Joined: 06 Aug 2013 10:34

28 May 2015 08:22

Tipje voor je, begin eerst met kleine modificaties op de bestaande map. Zo heb ik ooit de Holland mod gemaakt als eerste project.
http://ets2.lt/en/improved-holland-mod-1-0/ (Al lang niet meer compatible).

Wat jij bijvoorbeeld kunt doen is de Duitse A6 op te vullen bijvoorbeeld (Bij Nürnberg en Mannheim). Je hoeft enkel wat prefabs ervoor te vervangen en kleine stukken weg te landscapen, en je leert gelijk goed hoe je iets kunt inpassen in een bestaande situatie (ookal is dat vooralsnog niet relevant voor een nieuwe map).

Om een lang verhaal kort te houden, begin klein en niet gelijk met een heel groot project wat snel al kan demotiveren. Hoe kleiner iets is des te meer je jezelf dwingt op details te letten en des te beter je het scala an assets leert kennen, zodra dat routine is kun je je projecten doen groeien (op dat punt ben ik begonnen aan mijn Italiëproject, wat uiteindelijk door dat oog voor detail een soort visitekaartje was geworden voor ProMods).

En oja, je kunt pas een team bouwen (of misschien wel voor een team gescout worden) als je zelf laat zien dat je kunt mappen. Een idee enkel is niet genoeg. Weet t uit te werken. Het liefst op een zo mooi mogelijke en/ of positief unieke manier.

Dus:
1. Oefen wat op de bestaande map totdat kleine modificaties en detaillering routine worden
2. Start een groter project op de bestaande map of begin je eigen project
3. Als dat succesvol blijkt kun je overwegen in teamverband te werken op wat voor manier dan ook.

Zo heb je de meeste kans om naamsbekendheid op te bouwen.
Succes in ieder geval! En onthoud, het kost wat tijd maar dan heb je ook wat.

User avatar
xdddlol
Posts: 174
Joined: 15 Jan 2015 13:00

29 May 2015 08:28

hoi iedereen! ik moet me project helaas alleen voortzetten dus kan iemand me helpen met de map. want de mede beheerder wilt wegens problemen met de pc van hem niet meer verder met de map. Ik zoek dus nog mappers en onderhoud kundige mensen.

User avatar
Volleybal4life
Moderator
Posts: 7811
Joined: 01 Jun 2014 15:49
Donation rank:
Location: Reeuwijk, South Holland, The Netherlands
Contact:

29 May 2015 09:50

Wat wil jij in deze precies doen eigenlijk?
xdddlol wrote: Ik zoek dus nog mappers en onderhoud kundige mensen.
Lijkt er op alsof je dus helemaal niets zelf wilt doen, alleen het leveren van het idee?
Spamming the forum since June 2014
Weekly driving vids

Some say, I'm addicted to ETS2. But then I say. No, it's ProMods, it's a way of life.
No. 3 forum spammer!

You want a game map?
You get a game map! (ETS2 (WIP))
You get a game map! (ATS (WIP))



Post Reply

Return to “Nederlands”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 1 guest